Re: Kompletterande översättningar GNOME extraprogram del 2

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Nov 1 23:56:24 CET 2015

On 2015-09-05 10:08, Josef Andersson wrote:
> Ännu några kompletterande översättningar från kategorin extraprogram.
>
> tasque

I den här översättningen var det knivigt att förstå hur tids- och
datumsträngarna fungerade. Har dock gjort ett litet tillägg i en av dem:

information in http://git.gnome.org/browse/tasque/tree/TRANSLATORS
>on
>den

Om jag förstår det rätt är alla såna här strängar till för att kunna
tolka tider och datum. Har lagt till "på" också så bör det kunna tolka
strängar som "på onsdag" också. Har dock inte hittat var i programmet
den koden kan testas.

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/284494/272720/0/