bash

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Nov 2 00:13:03 CET 2015

On 2015-11-01 12:32, Sebastian Rasmussen wrote:
> Ja, det skulle faktiskt kunna vara intressant att veta om Anders använder
> fler verktyg som vi andra missar, eller om det bara handlar om ett annat
> arbetssätt. Anders..?

Har tyvärr inga fler hemliga verktyg på lager mer än att vara ganska bra
på att upptäcka då något "ser fel" ut. Mitt tillvägagångssätt brukar se
ut som följer, med 2-3 granskningssteg:

Det första steget är att skapa en kompakt pofilter-utskrift på sättet
som finns beskrivet i
http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2015-May/002587.html , och läsa
igenom spellcheck-listan efter ord som verkligen verkar felstavade.

Efter det tittar jag genom eventuell diff för översättningen. Efter
detta nöjer jag mig om jag granskat översättningen förut, i annat fall
blir det en granskning av de äldre strängarna också.