Re: Översättning av glom-exempel

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sön Sep 13 22:03:31 CEST 2015

> Hej,
> har lagt upp översättningar på några exempeldatabaser till databasprogrammet glom. Nyttan däri kan nog vara begränsad, men det minskar i alla fall antalet röda staplar på https://l10n.gnome.org/languages/sv/gnome-extras/ui/
>
> Översättningarna består till stor del av samma strängar som upprepas om och om igen, men är som alltid tacksam för kommentarer.
>
> Diffar mot tidigare översättningar:
> film_manager: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/273983/0/0/
> lesson_planner: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/273939/0/0/
> [...]

Det ser bra ut, jag tog dock en väldigt översiktlig och luftig granskning.
Dessa översättningar var säkert inte de roligaste att göra så -
TACK för det - (och så slapp jag göra det :) - kikade faktiskt på
dem någon dag innan du skickade ut du översatt dem på listan,
men kom aldrig igång.
Varje sträng som översätts är ett steg närmare mot de magiska 100%!

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson