Re: Några små uppdateringar av Mahjong hjälpfil

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Sep 18 16:46:21 CEST 2015

On 2015-09-03 20:05, Erik Sköldås wrote:
> Hade kommit en uppdatering på översättningen av Mahjongs hjälpfil, så
> det var några luddiga som jag fixade till.
> passade samtidigt på att göra några små ändringar utöver det.
>
> Diffen ligger här:

> /Erik

Tack för översättningen, såg några småsaker som inte nämnts tidigare:

 >msgid "GNOME Mahjongg help."
 >msgstr "Gnome Mahjong hjälp."

Alla översättningar jag hittat hittills följer stilen i originalet vad
gäller om man skriver det "Gnome" eller helt versalt "GNOME", så GNOME
blir GNOME även på svenska.

 >The GNOME Games user interface and documentation is being translated by a >world-wide volunteer community: you are welcome to participate.
 >Gnome-spel användargränssnitt och dokumentation är översatt av en
 >världsomfattande frivillig gemenskap: du är välkommen att delta.

Här känns det för mig som att början saknar genitiv, detta skulle kunna
fixas till genom att exempelvis börja med "GNOME-spelens användargränssnitt"