Re: Översättningar av niepce, metacity, meld, dasher, gthumb och gnome-flashback

Arve Eriksson 031299870 at telia.com
Tis Apr 5 11:01:03 CEST 2016

Det var minsann ett tag sedan jag sade något här... Skyll på
universitetet.
Angående compositing och KDE, så kan det vara så illa att jag ligger
bakom "sammansättning"; jag eller Stefan Asserhäll. (Om någon har ett
bättre förslag är jag helt för det - "sammansättning" känns väldigt
styltigt.) Ordvalet bygger i vilket fall på översättningen "sammansatt
grafik" för "composite graphics". Ni är väl minst lika insatta som jag i
vad som händer på det tekniska planet

Bara för att ge lite mer kött på benen för en fortsatt debatt. Jag har
nog inte mer att säga för stunden, så jag återgår till mitt.

Arve