Uppdateringar av Pitivi, Pan2, network-manager-openvpn, f-spot, gnome-news, telegnome

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Apr 20 16:34:54 CEST 2016

Den 2016-03-13 kl. 01:08, skrev Josef Andersson:
> Hade lite helgtid över och uppdaterade följande
> från kategorin extraprogram. Snittet ligger på en kanske 15 strängar per
> översättning förutom pan2, så det är inte jätteöversättningar.
> Tacksam för granskningar.
>

> telegnome
> https://l10n.gnome.org/vertimus/778/656/112

Om jag är ojust och ger mig på de (översättningar) som är mindre kanske
vi kan komma någon vart med alla aktiva moduler. Dags för
telegnome-granskning:

>Ange internt till true

Skulle kunna använda "true (sant)" enligt tidigare diskussion.

>#: ../data/org.gnome.telegnome.gschema.xml.h:10
>the \"interval\" key
>nyckeln \"intervall\"

Jag tror inte nyckeln "interval" går att översätta här.

>C format string substitution
>strängutbyte i C-format

Strängutbyte ger mest träffar om gitarrer på internet. Vad tror du om
"strängersättning"? Två förekomster av denna.

>msgstr "_Av_bryt"

En _ för mycket.

>msgstr "_Ok"

En småsak, men "_OK" är vanligare bland andra sådana strängar och är
formen som GTK+ använder.