Re: Översättning av girl help, rhytmbox help, moserial + moserial help, gnome commander

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Apr 30 21:32:59 CEST 2016

Den 2015-12-27 kl. 02:05, skrev Josef Andersson:
> Uppdaterat efter granskningarna. Tack för kollen Sebastian.
>

> Girl help:
> https://l10n.gnome.org/vertimus/2100/984/112

Dags att ta itu med denna granskning som blivit kvar alltför länge:

>strömmning

"strömning"

>GNOME Internet Radio Locator

Jag blev rätt nöjd med "GNOME Internetradioletare" i gränssnittet för
att det är en rimlig översättning som ändå lyckas behålla förkortningen
GIRL, så den skulle kunna användas även här. Finns i ett antal strängar.

>licenserat

Som jag förstår det är både denna form och "licensierat" acceptabla, men
licensierat räknas som den huvudsakliga formen i SAOL, och de flesta
andra översättningarna på l10n.gnome.org använder den stavningen.

>knappen ”Förgående”

"Föregående"

>har instaĺlerat programmet <app>Videor</app>

Första L:et i installerat ser konstigt ut.

>click on \"Stop\"
>klicka på ”Stopp”

Knappen heter "Stoppa" i  gränssnittet.

>list in the <app>GIRL</app> program.
>lista i programmet <app>GIRL</app>-
>hit <key>ENTER</key>.
>och tryck <key>RETUR</key>-

Dessa två meningar råkar avslutas med "-" snarare än "."

>välja en strömmen för en radiostation

"en ström"