kbd-2.0.3-rc1 (100%) by Göran Uddeborg

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tis Aug 2 16:21:16 CEST 2016

Anders Jonsson:

> Det finns ett avslutande mellanslag i originalet (men möjligt att det är
> ett misstag eftersom strängen "off" inte har det.

Jag rotade fram hur det här används.  Och det är avsiktligt.  Men
anledningen är att man vill att "on" och "off" skall bli lika långa
strängar.  Och på svenska är ju "av" och "på" redan lika långa.

Så trots att jag hade missat det, så fungerar det som det är ändå! :-)

mimmi$ env LANG=en_US setleds
Current default flags:  NumLock on    CapsLock off   ScrollLock off
Current flags:          NumLock on    CapsLock on    ScrollLock off
Current leds:           NumLock on    CapsLock off   ScrollLock on
mimmi$ setleds
Nuvarande standardflaggor:  NumLock på   CapsLock av   ScrollLock av
Nuvarande flaggor:          NumLock på   CapsLock på   ScrollLock av
Nuvarande dioder:           NumLock på   CapsLock av   ScrollLock på

> Då pofilter har jobbat är det bara de intressanta stavfelen kvar. "nyckel"

Så är det! :-)

Tack för granskningen, jag rättar.