Re: Översättningar av xdg-desktop-portal(-gtk) och flatpak...

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Aug 14 07:57:10 CEST 2016

> Har tittat på dessa tre nu. xdg-desktop-portal-gtk ser bra ut.

Ja, men Arve hade en kommentar som jag fixat:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/330121/329598/0/

> Har två tankar kring xdg-desktop-portal:

Tagna:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/330119/329597/0/

> Slutligen såg jag följande för flatpak:

Ok, då har jag fixat dessa:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/330120/329623/0/

> Brukar själv försöka hålla mig till "program" snarare än "appar" då det inte
> gäller mobiltelefoner. Ifall du inte håller med så skulle jag i alla fall
> vilja få bort kolonen så vi har formerna "appar" och "appen" som ser bättre
> ut i längre text.

Ok, min tanke här var att man kanske vill hålla app-konceptet separat från
program men vid närmare eftertanke kommer ju inte slutanvändare att se
någon direkt skillnad så jag ändrade till program.

> "uttag" används för "socket" i tp-sv-ordlistan:
> http://www.tp-sv.se/#ordlista

Agh! När ska jag lära mig detta?