översättning av nyckelord i grub2

Christian Häggström christian.haggstrom at orexplore.com
Tis Dec 6 13:31:48 CET 2016

Jag är ledsen att jag inte har tid att kolla om det redan är fixat, men
i paketet grub2-common 2.02~beta2-36ubuntu3.2 borde det stå
GRUB_DEFAULT=saved. Hela utdatan som jag får nu är som följer:

$ grub-set-default
Menypost inte angiven.
Användning: grub-set-default [FLAGGA] MENYPOST
Ange standardpost för GRUBs startmeny.
Detta kräver inställningen GRUB_DEFAULT=sparad i /etc/default/grub.

   -h, --help              skriv ut detta meddelande och avsluta
   -v, --version           skriv ut versionsinformation och avsluta
   --boot-directory=KAT    förvänta GRUB-avbilder under katalogen KAT/grub
                           istället för /boot/grub-katalogen

MENYPOST är ett nummer, en titel på ett menyobjekt eller identifierare
för menyobjekt.

Rapportera fel till <bug-grub at gnu.org>.
Skicka synpunkter på översättningen till <tp-sv at listor.tp-sv.se>.

--
Hälsningar
Christian Häggström, Orexplore AB, 070-7952207