Re: Komplettering av vinagre och nyöversättning av dess handbok

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Feb 5 14:14:20 CET 2016

On 2016-01-07 02:12, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Som ett led i att översätt handboken för Vinagre så fifflade jag lite med
> terminologin samt själva programnamnet för Vinagre. Jag hoppas att
> ni håller med om (de få) ändringarna:
>
> Därtill kommer nyöversättningen av själva handboken (80 ganska långa strängar):
>
>  / Sebastian

GUI-ändringarna är bra, såg bara en trivial sak i hjälpen:

>som bland annat har knappar för <gui style="button">Lämna

, kan ersättas med " och" eftersom det bara är två saker som räknas upp.

Såg sedan att du i en kommentar funderade på vad en stream tube är, det
är tydligen "a transport for ordered, reliable data transfer",
definierad här:
http://telepathy.freedesktop.org/spec/Channel_Type_Stream_Tube.html