Re: Översättning av hjälp för gnome-builder med mera

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Fre Feb 12 23:53:01 CET 2016

Tjo!

> gnome-builder help: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/234628/0/0/

Den där länken är trasig. Menade du?
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/296858/0/0/
Inga kommentarer på de skillnaderna.

> gnome-terminal: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/296878/291519/0/
> "lägger till ett menyobjekt till kontextmenyn"

Bara en kommentar:
Vad tror du om "läger till ett menyobjekt i kontextmenyn"?
Jämför med "lägger till i listan".

> gtk+: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/297057/295146/0/

> "  enumerate          List all named objects\n"
> "  preview [OPTIONS]  Preview the file\n"
[...]
> "  enumerate   Lista alla namngivna objekt\n"
> "  preview [FLAGGOR]  Förhandsgranska filen\n"

Här är förklaringarna för kommandona vertikalt justerade
i den engelskspråkiga förlagan, men inte i översättningen.
Då jag måsstänker att detta är hjälptextmeddelandet kan
det blir snyggare om de alla är justerade på samma sätt.

> "  --css=FILE         Använd stil från CSS-fil\n"

Här blir det bättre med FIL istället för FILE.