man-db-2.7.0-pre1 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Jan 8 21:29:28 CET 2016

On 2015-12-26 16:40, Sebastian Rasmussen wrote:
> Här saknades fram till nyss c:a 110 strängar från översättningen.
> Eftersom manualsidor ofta studeras ganska frekvent i Linux känns
> det lämpligt att ha verktyget för att läsa dem fullständigt översatt till
> svenska.
>
>  / Sebastian

Hade några kommentarer på denna:

>msgstr "[MANUALDATABAS"

] saknas.

>Standardflaggorns

"Standardflaggorna"

>skriv ut fysisk platser

"fysiska"

>msgstr "tolka SIDA argument som lokala filnamn"

Jag skulle nog skriva ihop detta som "SIDA-argument".

>få --regex och --wildcard att match endast sidnamn

"att matcha"

>“man foo bar“ => “man foo-bar“

Här var det några “ som smugit sig in och bör vara ”. Finns även i någon
mer sträng.

>förutom vid felaktiga varning

"felaktig"

>%d man subdirectory contained newer manual pages.\n
>%d manualunderkataloger innehöll nyare manualsidor.\n

Singularisfallet här, så manualunderkatalog.

>do not trim output to terminal width
>justera utmatning till terminalbredd

Här ser det ut som att det saknas ett "inte".