Re: Översättning av orca + hjälpfil

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Jan 26 23:34:48 CET 2016

On 2015-12-27 22:00, Josef Andersson wrote:

> Bra jobbat, och jag fann väldigt lite slarvfel. Som vanligt i dina översättningar:)

Tack för granskningen, det var en rätt lång översättning men blev rätt
nöjd i slutändan.

> Spatiellt -> förekom i både GUI- och hjälpfil, men borde väl vara spatialt?
> https://sv.wiktionary.org/wiki/spatial
> Och då kan man lika gärna använda synonymen rumslig (den förekom också på amagama) så
> blir det inte så akademiskt.

Intressant, började helt klart på fel sidor då jag skulle avgöra vilket
som var riktigt. Spatialt låter bra för mig, så jag kör på det tills
vidare. (Hittade dock ingen spatiell/spatial i gränssnittet)

I övrigt ändrat enligt önskemål samt åtgärdat några få nya strängar.

Diffar:
GUI: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295066/290433/0/
Hjälp: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295067/290944/0/