e2fsprogs-1.43.1 (100%) by Göran Uddeborg

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors Juli 14 13:07:02 CEST 2016

Anders Jonsson:
> Wow. Såg nu e2fsck:s strängkomprimeringssystem vilket är något som ingen
> granskare kan älska. Har bara tittat som snabbast på dessa och litar på
> att du expanderat @-konstruktionerna rätt. ;-)

Nej, det är väl ingen höjdare.  Och det har varit en del diskussion om
verkligen den här komprimeringen lönar sig.  Jag har sett påståenden
om att koden för att expandera dem tar mer plats än man sparar.

Men det är inte så farligt som det kanske först verkar.  Om du tittar
på den fullständiga filen ser du att det i kommentarerna finns en rad:

    #. @-expanded: Encrypted entry '%Dn' in %p (%i) is too short.\n

De fanns inte där från början, men har funnits ett tag nu.  Och de gör
det hela betydligt mer hanterbart.  Även om systemet fortfarande
krånglar till det ibland.  Ger lite falska träffar från pofilter t.ex.

> Såg några småsaker i övrigt:

Snabbt jobbat!  Tack för granskningen!  Jag rättar.