Granskning av metacity grässnittet...

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Mars 20 21:51:02 CET 2016

Hej Josef!

Jag såg att du påbörjat en uppdatering av metacitys gränssnittsfiler:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/309621/0/0/

Så jag tänkte passa på och skicka ett par kommentarer.

>"inställningar-system-fönster"
Det här kan nog inte översättas då det verkar referera till ett
filnamn för ikoner..?
https://github.com/GNOME/metacity/blob/master/data/applications/metacity.desktop.in#L5

>"Show the applications menu"
>"Växla programmenyn"
Kanske "Visa programmenyn"?

>"Visa delning på vänster"
>"Visa delning på höger"
"på" låter knepigt, vad tror du om "till höger"?

>"Om aktiverat maximeras släppta fönster på vertikal skärm vertikalt vertikalt och "
>"storleksändras horisontellt för att halva den tillgängliga ytan."
"på en vertikal skärmkant" samt "för att täcka halva den tillgängliga ytan".

>"Anpassad GTK-färgspecifikation måste ha ett färgnamn och en "
>"stängningsklammer som reserv, t.ex. gtk:custom(foo,bar)"
"ett färgnamn och ett reservnamn inom parentes"?

>"Ogiltig karaktär ”%c”"
"tecken" blir bättre men tråkigare. :)

>kunde inte tolka”%s”"
Det ska finnas ett blanksteg efter "tolka".

>"passar inte med formatet."
"med" kan utelämnas om man vill på flera ställen.

>"Dålig versionspecifikation ”%s”"
Den är inte bara dålig, den är rent av "felaktig".

>"Temat kräver version %s men senast stödda temaversion är %d.%d"
Låter märkligt, vad tror du om "Temat kräver version %s, men senaste
temaversion som stöds är %d.%d"?