Komplettering av evolution-kolab

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Mars 23 21:12:46 CET 2016

Den 2016-02-15 kl. 02:41, skrev Sebastian Rasmussen:
> Sista, för idag!

> Jag lovar, för nu börjar jag bli lite trött i händerna. :)
> Men jag orkar fixa kommentarerna ni skickar om ett
> par dagar.
>
>  / Sebastian

Här kommer ett meddelande till, så är sista evolution-GUI:t granskat!  :-)

>öppna/skapa  SQLite-databas

Dubblerat mellanslag.

Sedan finns några få strängar med dubblerat mellanslag används efter
kolon medan alla andra strängar har enkelt mellanslag:

>motsägelse detekterad:  PIM-objekthandtag
>motsägelse detekterad:  Kunde inte
>motsägelse detekterad:  Kunde inte
>motsägelse detekterad:  Ogiltigt PIM-objekthandtag

>resultererar

"resulterar"

>(i.e. on the server)
>(t.ex. på servern)
>(i.e. on your client)
>(t.ex. på din klient)

"d.v.s." är närmaste översättning på "i.e."

>Keep the current permission settings
>Spara aktuella inställningar

Då tror jag "Behåll de aktuella rättighetsinställningarna" ligger
närmare originalet.

>Ogiltigt interna IMAP ACL-datastruktur

"Ogiltig intern"

>CamlIMAPXserver

Saknat e i Camel

>A CamelIMAPXServer extended untagged response handler
>En utökad CamlIMAPXserver otaggad svarshanterare

Lurigt att få det att låta bra och ej särskrivet. Efter att ha tittat i
koden verkar det som att "En otaggad svarshanterare för utökad
CamelIMAPXserver" skulle fungera. Vad tror du?

>Vanskapt IMAP noteringssvar

"IMAP-noteringssvar" så följer det stilen hos IMAP-noteringsprotokoll i
strängen efter.

>Ogiltigt strängkodning

"Ogiltig"

>Mapp namn ”%s” är okänt

"Mappnamn"

>cannot be stored in folder of mismatching PIM type %i
>kan inte lagras i mapp av PIM-typ %i som inte stämmer

Kanske "kan inte lagras i mapp av ej överensstämmande PIM-typ %i". Det
låter i alla fall mindre förvirrande för mig.

>Mappnamn inte inställ

"inställt"

>PIM-objekt har fått sin mapp borttag

"borttagen"