psmisc-22.21-pre2 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis May 10 19:04:56 CEST 2016

Den 2016-03-20 kl. 20:22, skrev Sebastian Rasmussen:
> För den nyfikne finns ändringarna jag gjorde här:
> http://paste.openstack.org/compare/491208/491207/
>
> Och felrapporten jag skapade för de knasiga hjälptexterna här:
> https://gitlab.com/psmisc/psmisc/issues/1

Hade några få synpunkter på denna:

>killall: skipping partial match %s(%d)\n
>killall: hoppar över partiell match %s(%d)\n

Jag tycker "matchning" skulle låta bättre, finns även en matchning sedan
tidigare.

>Scheduling
>Schedulering

Vad tror du om schemaläggning? Ser att det översätts så i gcc och bash.

>dubletter

"dubbletter"

>Unknown local port AF %d\n
>Okänt lokal port AF %d\n

AF står för adressfamilj, så Okänd. Sedan skulle man eventuellt kunna
vända på det som "Okänd AF %d för lokal port" för att få det att låta
mindre särskrivet.

>  -g, --show-pgids    show process group ids; implies -c\n
>  -g, --show-pgids    visa processgrupp ID:n; implicerar -c\n
>  -p, --show-pids     show PIDs; implies -c\n
>  -p, --show-pids     visa PID:ar; medför -c\n

Skulle kunna välja en av implicerar/medför för implies.