Re: En kort liten handbok för zenity

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön May 15 20:05:18 CEST 2016

Den 2016-05-07 kl. 12:05, skrev Sebastian Rasmussen:
> Vi pratar om strängen ”If you use the <cmd>--checklist</cmd> or
> <cmd>--radiolist</cmd> options, each row must start with either 'TRUE'
> or 'FALSE'.” eller hur?
>
> I den strängen uppfattar jag originalets apostrofer snarare som citattecken.
> Och det fungerer ju bra med ditt exempel också då citattecknen inte ska
> vara med alls..?

Jo, de används som citattecken, jag tänkte det mest som en extra
säkerhetsåtgärd ifall någon skulle kopiera in det från hjälpen som det
är med citattecken och sedan fundera varför det inte fungerade. Testade
och såg att i zenity-syntax så är det godkänt att skriva TRUE, 'TRUE'
eller "TRUE". Ser att du ändrade till 'TRUE', så det fungerar alldeles
utmärkt även om någon skulle kopiera in det precis som det såg ut i
hjälptexten.

Har gjort några små ändringar och skickat in:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/311230/311228/1/