util-linux-2.28-rc2 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön May 29 03:46:22 CEST 2016

> Game on. Börjar med en granskning av de första 800 strängarna (20%) plus
> några saker jag råkade snubbla över samtidigt.

Åh! Det var snabbt granskat av dig. Faktiskt riktigt imponerande för det är
svårt att hålla uppmärksamheten uppe så pass länge.

> Finn två fel. (s/ai/ia/ , s/mai/mail/ )
Jahapp... Så... Jag kan alltså inte stava mitt eget namn... :-P

> Kanske "konsekvenskontroller" så låter det inte som hur hårt eller mjukt
> något är.
Faktum är att enligt ne.se så kan konsistens användas i avseende att
något ska vara motsägelsefritt, men jag kan erkänna att det varken
handlar om matematik eller filosofi här.

> Töning verkar vara ett ord som använts extremt lite tidigare, då de flesta
> svenska googleträffarna är "tömning" felstavat eller en herr Töning som
> skrivit en bok om akvarium. Kanske "töande" istället?
Åh, har jag hittat på ett nytt ord? Töande blir bra nog, så jag ändrar.

> Efter att ha läst mansidan för fdisk verkar det som att du har rätt i din
> översättning... Felrapportsläge på "end"->"and".
Det kommer en felrapport, men det tog ett tag att förbereda den och
nu är det alldeles för sent på morgonen...

> Prefixas känns aningen svengelskt. Vad tror du om "föregås av"
Ja, tack! Jag hade svårt att hitta på något.

 / Sebastian
  - som nu övat på stavningen av hans namn