Re: Översättning av gnome-control-center

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Tors Sep 15 23:56:10 CEST 2016

> Hej,
> har lagt upp en översättning av gnome-control-center på https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-control-center/master/po/sv
>
> Vad som tog lite tid vara att komma på hur jag skulle se kunna se och infoga mjuka bindestreck för avstavning. Det visade sig emellertid att emacs var svaret på alla mina frågor och visar dem som svagt röda bindestreck som standard (dessa tillagda tecken syns dock inte i diffen eftersom l10n.gnome.org inte visar mjuka bindestreck). Tacksam för kommentarer.
>
> Diff mot tidigare översättning:

Ser bra ut - har även granskat de tre uppdateringer du skickade sist, dconf m.fl.
och kommenterat dessa direkt på förbannade lögner.

Just ja, påminner mig om att jag måste gå igenom Ubuntu på en del ställen och fixa de icke-befintliga mjuka bindestrecken -
var ganska nyligen jag insåg att det faktiskt fungerar att lägga till dessa för att undvika fula avklippta
textsträngar i GUI ibland. Jag har nog gjort mig skyldig till något hack där genom åren. *skäms*.
Synd att Förbannade lögner inte visar dessa, jag tror inte att Rosetta/Launchpad är mycket bättre på att
upptäcka sådant vid en diff heller.
--
Vänligen / Best Regards
Josef Andersson