gnome-builder, Komplettering av gimp

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Jan 4 22:50:45 CET 2017

Den 2017-01-02 kl. 08:27, skrev Kristoffer Andersson:
> Hej!
>
> Jag såg nu att distribution heter fördelning på svenska, kan också
> vara så att normalfördelning är vanligare än gaussisk fördelning.
> Eller normalfördelat vitt brus går också bra...

Duger det med bara "normalfördelat brus"? Enligt
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaussian_noise verkar det vita bruset vara
ett specialfall av detta.

> Passar också på att presentera mig:
> Jag, Kristoffer Andersson, är en språkintresserad matematiker med viss
> dragning till programmering. Väl mött!
>
> Med statistiska hälsningar
> Kristoffer Andersson

Välkommen, och tack för förslagen. Har gjort ändringar enligt detta samt
ändrade några egenskapsnamn som jag misstänker ej går att översätta:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/352414/351827/0/