parted-3.1.90 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Jan 19 23:05:20 CET 2017

Den 2016-06-11 kl. 12:17, skrev Translation Project Robot:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>     http://translationproject.org/PO-files/sv/parted-3.1.90.sv.po
>
> All of its 550 messages have been translated.

En till granskning avklarad. Gäller att hålla tungan rätt i mun med den
originella funktionen att även kommandon var översättningsbara.

>msgid "Unrecognised swsusp linux swap signature '%9s'."
>msgstr "Okänd signatur för swsusp Linux växlingsutrymme ”%10s”."

Siffran har ändrats. Copy-pastefel?

>%s: okänt disketikett

"okänd"

>Sun disketikett är full.

"Sun-disketikett"

>msgid "FAT boot sector says logical sector size is 0.  This is weird. "
>msgstr "FAT-startsektorn menar att den logiska sektorstorleken är 0.
Detta är märkligt."
>msgid "FAT boot sector says there are no FAT tables.  This is weird. "
>msgstr "FAT-startsektorn menar att det saknas FAT-tabeller. Detta är
märkligt."
>msgid "FAT boot sector says clusters are 0 sectors.  This is weird. "
>msgstr "FAT-startsektorn menar att ett kluster består av 0 sektorer.
Detta är märkligt."

Troligen inte så viktigt, men avslutande blanksteg i originalet på
dessa. Kan spela roll om strängen används tillsammans med någon annan
sträng.

>GNU Parted is known not to work properly with sector sizes other than
512 bytes.
> Det är känt att GNU Parted inte fungerar bra med andra sektorstorlekar
512 byte.

"andra sektorstorlekar än 512 byte"

>sebras: Ox should be 0x
>sebras: desactivate -> inactivate

Eller möjligen deactivate. Felrapportera gärna dessa om du inte redan
gjort det.

>Sorry, HFS cannot be resized that way yet.
>Det går inte att ändra storlek på HFS+ än.

Jag vet inte skillnaden mellan dem, men det står bara "HFS" i denna sträng.

>Dataomplacering har misslyckades.

"har misslyckats" eller bara "misslyckades"

>Sorry, HFS+ cannot be resized that way yet.
>Det går inte att ändra storlek på HFS+ än.

Originalet antyder att det finns sätt som fungerar, så vi skulle kunna
ändra slutet till "inte att ändra storlek på HFS+ på det sättet än."

>msgid "LABEL-TYPE is one of: "
>msgstr "PART-TYP är en av:"

Avslutande blanksteg i originalet.

>logical
>logiskt
>extended
>utökat
>PART-TYPE is one of: primary, logical, extended\n
>PART-TYP är en av: primär, logisk, utökad\n

Om vi ändrar till "logisk" och "utökad" även i de två tidigare
strängarna så stämmer allt överens.

>resize
>ändra_storlek
>The resize command has been removed in parted 3.0
>Kommandot för att ändra storlek har tagits bort i parted 3.0
>The resize command was removed in parted 3.0\n
>Kommandot för att ändra storlek har tagits bort i parted 3.0\n

"Kommandot ändra_storlek har tagits bort" i de två senare om vi följer
tidigare stil. Det finns kvar ett kommando resizepart/ändra_partstorlek
, så all funktionalitet för att ändra storlek har inte försvunnit.

>disk_växla [FLAGGA]                      växla tillståndet för FLAGGA
vald enhet

"FLAGGA på vald enhet"