Översättning av tomboy

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Apr 19 20:20:22 CEST 2014

On 2014-04-19 19:49, Gunnar Hjalmarsson wrote:
> Kan du utveckla varför det senare spelar roll?
>
> Jag trodde att alla översättningar gjordes i UTF-8. POSIX lär ju inte
> funka på åäö t ex.

Du har rätt där. Var mest en säkerhetsåtgärd "utifall att" det inte
skulle fungera, men som du säger skulle även åäö vara körda i såna fall.
Har ändrat även förekomsten i terminalutskrift och ser att det mycket
riktigt fungerar utmärkt. Tack för mothugget, så fick jag tänka en vända
extra på saken. :-)