Översättning av Gtk+ properties

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Ons Aug 13 23:32:56 CEST 2014

En uppdaterad version finns nu på https://l10n.gnome.org/vertimus/gtk+/master/po-properties/sv
Har rättat efter synpunkter, men detta är värt att kommentera:

Angåenden TRUE och FALSE i denna fil tittade jag på hur andra språk översatt denna, och där behöll de TRUE och FALSE (så vi gör det också).

Angående widgets så använder jag nu bara -komponent vid sammansatta ord, men gränssnittskomponent om det är ett fristående ord.

Ändrade verktygsfält till -rad. Min stående punkt framöver blir att någon gång
ändra -rad till -fält för detta rakt igenom GNOME.:)

Angående PRIMARY så hade andra översättningar översatt den, men med versaler.

Opacitet blev ogenomskinlighet.

Annars tog jag dina kommenterar rakt av. Ett steg....närmare... ... måste i mål med....denna fil!

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson