Komplettering av Geary

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Aug 20 21:34:27 CEST 2014

On 2014-08-11 12:55, Mattias Eriksson wrote:
> Hej, störde mig på att det fanns oöversatta strängar i Geary så jag
> fixade dessa och laddade upp en ny version
> till https://l10n.gnome.org/vertimus/geary/master/po/sv
>
> Diff mot tidigare översättning:
>
> //Snaggen

Ändringarna ser bra ut, så jag gör en djupdykning i resten:

>         • Email address already added to Geary.\n
>• E-postadress redan tillagd i Geary.⏎\n

Vet inte om det är något som spelar någon roll för placering av text,
men alla originalsträngar som börjar med "&#8226" inleds med 8
blanksteg. Vidare har det kommit med ett enter-liknande tecken (⏎) i
vissa av de översatta strängarna.

>_Gör skillad på gemener/VERSALER

"skillnad"

>Ta bort formattering (Ctrl+Space)

"formatering"

>Skriv ut debuggningsinformation

Här skulle man kunna använda felsökningsinformation vilket är
terminologin som tidigare använts i Gnome.

>Please report comments, suggestions and bugs to:
>Rapportera buggar, eller kom med förslag och kommentarer, på:

Hittills i Gnome har "fel" använts för bugs.