gLabels

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Dec 30 00:05:41 CET 2014

On 2014-12-14 08:48, Åke Engelbrektson wrote:
> gLabels översatt! Tacksam för granskning!
>
> Kan förövrigt rekommendera programmet. Föredömligt användarvänligt.
> Kan inte påminna mig att jag sett något lika bra i Windows-miljö. Där
> är man hänvisad till mer eller mindre usla hafsverk, som
> tillverkarspecifika program eller MS Office etikettutskrifter som
> sällan hamnar där dom skall.
>
> Modul:
> https://l10n.gnome.org/vertimus/glabels/master/po/sv

Hittade några få saker:

>msgctxt "Short sample text"
>msgid "Aa"
>msgstr "Flygande bäckasiner söka hvila på mjuka tufvor "

Det här är en kort text som trycks in i en ikon för varje typsnitt. Mer
än 2-3 tecken ryms inte, så "Aa" blir bra även för översättningen.

>msgid "Vertical pitch (dy):"
>msgstr "Vert. delningsmått (dx):"

"(dy)"

>Avmarkera all

"alla"

>Backend:
>Gränssnitt:

Gränssnitt får mig snarare att tänka på en "frontend" än en "backend".
Backend så här långt oftast översatts som "Bakände" i Gnome.

>Teckensnittstorlek

Eftersom du använder foge-s i Teckensnittsfamilj och teckensnittsbredd
så blir det nog "Teckensnittsstorlek" här.