gLabels

Åke Engelbrektson eson57 at gmail.com
Tis Dec 30 10:30:49 CET 2014

Anders Jonsson skrev den 2014-12-30 00:05:

> Gränssnitt får mig snarare att tänka på en "frontend" än en "backend".
> Backend så här långt oftast översatts som "Bakände" i Gnome.

Jo, jag har sett att bakände är vanligt i Gnome, vad en "bakände", i
IT-sammanhang, är för något är väldigt oklart i mina ögon. I det här
fallet handlar det faktiskt om ett gränsnitt, dock inte om
användargränsnitt, som du refererar till, utan mer om ett server dito.
Kan faktiskt inte hitta något bättre än Gränsnitt, möjligen
"Bakgrundsprogram", vilket jag tyckte blev för långt.
http://itord.pagina.se/default.asp?Id=5228
Resten är ändrat. Tack för granskningen.

Diff:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/232499/231539/0/

Åke