Re: Översättning av Bijiben

Christian Rose menthos at menthos.com
Sön Jan 19 16:18:31 CET 2014

Hej,

Den 19 januari 2014 03:43 skrev Josef Andersson <josef.andersson at gmail.com>:

> #: ../data/bijiben.appdata.xml.in.h:1
> msgid "Notes is an editor allowing to make simple lists for later use."
> msgstr ""
> "Anteckningar är en redigerare som låter dig göra enkla listor för senare "
> "bruk."
>
> Redigerare brukar väl heta editor, se t.ex. Datatermgruppen -
>
> http://www.datatermgruppen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=91&obj=a200&uttr=editor

Fast det heter redigerare i resten av GNOME, och det är nog bra att vara
konsekvent: https://l10n.gnome.org/POT/gedit.master/gedit.master.sv.po

(För övrigt borde man väl kunna utnyttja den befintliga översättningen av
gedit som en grundplåt för översättningen av även detta program?)

Jag håller helt med om dina övriga synpunkter.

Vänligen
Christian