Översättning av gnome-online-accounts

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Fre May 2 23:29:25 CEST 2014

Hej,

Jag har gett mig på att översätta gnome-online-account och har
laddat ut ett fösta utkast till
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-online-accounts/master/po/sv
Nu ska jag erkänna att jag nog tog mig lite vatten över huvudet här,
så jag tar väldigt gärna emot lite hjälp för alla tekniska termer.
Några saker jag har problem att översätta på ett bra sätt:
cache, här har jag gått på temporärlagring och några varianter på
det.
match, har jag bara översatt till "matchar" men det känns lite
svengelskt.
realm, har jag hoppat över då jag inte har en enda bra ide.
accesstoken, requesttoken, även här har jag inga idéer.
Enterprise Login, Företagslogin? Känns inte helt 100.
principal, ingen ide.
autodiscover response XML, även här behöver jag förslag...

Sedan kan ni gärna gå läsa igenom och ha åsikter på
översättningen, då det är mycket teknisk mumbojumbo.

//Snaggen