Översättning av gnome-shell

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors May 8 23:01:43 CEST 2014

Mattias Eriksson:
> Så som djävulens advokat måste jag ändå fråga var punkt används i stället för
> kolon som separator (förutom i California som jag översatte och då fick veta
> att det vara punkt som gällde).

Testa att göra "ls -l" på kommandoraden! :-)

Coreutils är alltså ett paket som gör det.  En "grep" bland några
filer jag hade liggande gav audit-viewer som ett annat exempel.

Jag är rätt säker på att gdm också hade det tidigare, men i dagens
strippade version så har man ingen sådan sträng.

Sedan tycker jag det diskuterats lite då och då, men minns inte på rak
arm vilka paket som varit inblandade.