Privacy -> sekretess

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Tors Nov 27 21:23:17 CET 2014

Ser att den vanligaste översättningen av privacy verkar vara sekretess (i de flesta sammanhang, ingen regel utan undantag)
exempelvis sekretessinställningar, sekretesspolicy, säkerhet och sekretess osv.
Används av Google, Android, Windows, Adobe med flera.

Vanligaste översättningen av detta i GNOME och relaterade paket har varit integritet.
Vi har på senare tid ändrat detta till sekretess, t.ex. vid översättningen av GNOME user docs.

Jag tänkte söka igenom GNOME.paketen och ändra de kvarvarande fallen till sekretess om ingen har några starka åsikter kring detta.
Jag ändrar naturligtvis ingenting maskinellt, utan manuellt och kommer att skicka upp ändringarna för granskning precis som vanligt.

Men som sagt, har någon starka åsikter om att detta, hojta till innan jag påbörjar jobbet.:)
--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson