Re: Översättning av Inkscape, kommande version 0.91

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Mon Okt 6 08:55:37 CEST 2014

> Perfekt. Hela Inkscape består av över 7000 strängar, kan man ta ut en diff
> på det jag har ändrat på något sätt? ...jag tänker mig om poedit kanske har
> någon sådan funktion så slipper det bli en korrekturläsning av alla 7000
> strängar.

Jag har inte hittat någon sådan funktionalitet i poedit, men tp-sv
använder ibland perl-verktyget podiff:

http://www.tp-sv.se/podiff

Om du inte har någon bra webbplats att lägga upp den på så kan
du alltid lägga den på http://paste.debian.net deras pastebin-kopia
kan nämligen syntaxfärga pot-filer. Dessvärre saknar de funktionen
som riktiga pastebin har, nämligen att visa revisioner och skillnader
mellan dem vilket är användbart när man korrigerar stavfel eller så.