Re: Kompletterat översättning av gnome-control-center

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Mon Sep 8 00:44:40 CEST 2014

gnome-control-center talar om "shortcuts" och i detta sammanhanget
handlar det om "keyboard shortcuts". Detta får mig att tro att "genvägar"
är en dålig översättning när vi på andra ställen översatt detta med
"snabbtangenter". Jag misstog mig tidigare och trodde att "genvägar"
kom från gtk+-properties, men Josef indikerade att det nog var i
gnome-control-center som felet fanns. Jag verifierade att så är fallet
alldeles nyss.

Det finns ett antal ställen där "shortcut" används så det blir ett par
ändringar för att åtgärda det, hoppas det är ok. :)