Gav mig på att komplettera mutter

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Ons Sep 10 20:00:21 CEST 2014

Tack för granskningen, har åtgärdat detta.

ons 2014-09-10 klockan 10:35 +0200 skrev Josef Andersson
<josef.andersson at fripost.org>:

> Då det har att göra med bilder och grafik..ett till förslag:
> grafiksammansättare.

Hmm.. ja varför inte... kanske lite många stavelser, kan kännas lite
knöligt.
Fast jag kom att tänka på att "composer", ju är engelska för yrket
"sättare" alltså den som för typsatte tidningar. Dvs, ungefär vad
en wayland-composer gör, fast då bara för text i tidningar. Så
kanske "grafiksättare"? Kanske blir lite väl obskyrt, då många nog
inte kopplar referensen. Ja, jag bara bollar lite...

//Snaggen