Kompletterat gnome-shell

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 13 11:39:41 CEST 2014

Hej!

> Grep:at igenom gnome, och historisk praxis verkar vara att göra på
> det sätt jag föreslog och därmed få bort am/pm i den svenska översättningen.

Men är det verkligen ett korrekt beteende? På så vis förstör ju vi som
översättare en funktion i användargränssnittet, och det kan väl inte
vara meningen? Jag håller så klart med om att 24-timmars tid och
datum ska visas i svensk ordning, men om man som användare
aktivit ställer in en 12-timmars tid (eller ett annorlunda datum) så borde
man väl ändå få precis vad man begär?