Översatt gvfs

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Sep 14 13:36:09 CEST 2014

On 2014-09-04 21:03, Mattias Eriksson wrote:
> Hej
>
> Jag tog och översatte gvfs, så den finns att hitta på:
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gvfs/master/po/sv
>
> Diffen:
>
> //Snaggen
>

>msgid "Cannot make directory in this location"
>msgstr "Kan inte skapa mapp på denna plats"

En småsak, men så här långt har generellt "katalog" använts då
originalet säger directory, och mapp då originalet säger folder.

>msgid "Enter passphrase for secure key for %s on %s"
>msgstr "Ange lösenfras för ssh-nyckeln för %s på %s"

Originalet säger nu "secure key" snarare än "key for ssh"

>Ogiltigt inloggningsuppgifter för %s

"Ogiltiga"

>with their gvfs name, e.g. standard::icon.
>med deras gvfs-namn, dvs standard::icon.

e.g. betyder "till exempel".

>Sätt ett fil-attribut för PLATS.

"filattribut"

>Could not find enclosing mount
>Kunde inte hitta inneslutade mount

"inneslutande". Sedan översätts mount till montering i övriga strängar.

>Error finding enclosing mount: %s\n
>Kunde inte hitta inneslutade montering: %s\n

"inneslutande" även här.

>One or more TXT records are missing.
>EN eller flera TXT-poster saknas

"En"

>lösendordet

"lösenordet"

>Anslutningen är stängd (den underliggande SSH-processen dog)

ssh skriv med små bokstäver i alla andra översatta strängar.