Nibbles

Johnny Rosenberg gurus.knugum at gmail.com
Sön Apr 12 12:22:13 CEST 2015

Den 12 april 2015 11:45 skrev Anders Jonsson <anders.jonsson at norsjovallen.se
> [...]

> Här saknas ett s i slutet på "Inställningar för Nibbles"

> I dessa tycker jag det skulle låta bättre med bestämd form: "tangenten".
>

> Ändrade på samtliga till tangenten men la till ett extra ord på varje
>  *>När du trycker på den <key>←</key>-tangenten *
> * >När du trycker på den <key>→</key>-tangenten *
>

> * >skulle du behöva trycka på <key>↓</key>-tangenten * Hoppas att det är
> ok, annars plockar jag bort det
>
>  Här skulle jag själv föredra att inte ha "den" innan. Med ett tillagt
> "den" ändras betydelsen något till "that <key>Left</key> key" snarare än

Håller med. ”The” finns ju redan på slutet, i form av ”-en-ändelsen” efter
”tangent”. Dessutom låter det oerhört konstigt med ”den ←-tangenten”; det
låter ju som att det skulle finnas fler ←-tangenter att välja på.

> I övrigt inget att påpeka.

Inte jag heller, tror jag, förutom att jag inte vet vad Nibbles är, men man
måste ju inte veta allt…