Lite hjälp angående översättning i Terminal (Ubuntu Touch)

Marcus Gisslén marcus.gisslen at gmail.com
Sön Aug 2 02:02:43 CEST 2015

Har några rader kvar som jag inte vet hur jag ska översätta och önskar
tips/vägledning. (har sökt via länkarna på SwedishTranslations och inte det
passade inte riktigt.

Layout
(i det här fallet är det frågan om vilka sorters kortkommandon (Nano, CTRL,
FNS etc) som ska visas) Känns inte som varken Utseende eller Layout är rätt

No keyboard translator available.  The information needed to convert key
presses into characters to send to the terminal is missing.
(Här är jag helt körd, kan väl inte använda tangentbordsöversättare eller?)
Ingen tangentbordsöversättare tillgänglig. Informationen som krävs för att
konvertera tangenttryck till tecken att skicka till terminalen saknas.

Match case
Jag har sett att det används 'Gör skillnad på skiftläge' i gedit. Bör jag
använda samma här?

Tack på förhand
//Marcus