Telegram (Ubuntu Touch)

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Ons Aug 5 08:11:43 CEST 2015

> Jag tömde bägge fälten i singu/pluralfälten. Den godtar inga förslag i
> singularfältet. Har prövat redan i Rosetta innan jag fick tag på PO-filen.

Såg att direktöversättning i launchpad gav ett fel som du beskrev.
Tog hem po-filen, körde msgfmt -C på den och fann ett fel.
Har nu lagt upp den korrigerade filen i uppladdningskön
så förhoppningsvis är problemet fixat efter att den importerats.
Vi får se om några timmar:)

> Att översättningen och originalet skiljer sig åt var avsiktligt för att få
> det enhetligt mellan appen och "vyn".
> Ser ut så här i appen:
> #: ../ui/DialogPage.qml:661
> msgid ""
> " - unsupported message type. We're working on improving that! Meanwhile, "
> "make sure the app is up to date."
> msgstr ""
> " - saknar stöd för meddelandetypen. Vi arbetar med att förbättra det! Se "
> "till att appen är uppdaterad under tiden."
>
> Borde jag ändra den ändå?

Jag tycker man kan ta sig lite små friheter med översättandet om det måste bändas
in annars. Så är du säker, använd det.
Alternativt kan du ju lägga in en felrapport/förbättringsförslag för Telegram för just detta?

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson