Stor komplettering av gnome-user-docs

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tors Dec 31 03:35:16 CET 2015

> Granskningsomgång 1, fram till rad 4000 + vad pofilters
> stavningskontroll och mycket praktiska xmltags-flagga hittade:

Duktigt granskat! :) Självklart borde jag ha kört pocheck själv.
Och det har jag nu också gjort. Samt fixat de grejor du anmärkt på:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/291920/291857/0/

> Allmänt försöker jag undvika ordet appar då det inte är mobiltelefoner
> det gäller. Hur passar det med program här?

Jag håller med, men just i detta fallet är jag osäker. Här handlar det ju om
internettjänster där man ger anslutande enheter tillgång till ens konto hos
tjänsteleverantören. T.ex. när via Youtube ger din chromecast/XBMC-enhet
rättigheter att logga in som dig så att du kan se listan över de kanaler du
prenumererar på. Och då är frågan vad är termen för chromecast eller XBMC
i detta fallet..? Jag ändrar till program, eftersom GNOME är mer utav ett
program än en app, men jag är osäker på vad det kallas för ibland är det
ju en hårdvaruenhet!

> Särskrivning i dessa två. "programmet <app>Empathy</app>" och
> motsvarande blir bättre.

Ja! Detta är en gammal synd, där jag minns att jag tvekade. :)
Bra tips, taget!

> Här skiljer sig länkarna, men är kanske fel i originalet? Länken heter
> yourname men texten säger activities.

Japp, jag rapporterar uppströms, men ändrar till yourname under tiden.
Hittade dessutom en del andra glömda fixar i min lokala klon av
uppströmsarkivet som jag kan skicka vidare. Imorgon!