Komplettering av GNOME infrastruktur

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Feb 9 10:35:55 CET 2015

On 2015-02-08 13:46, Sebastian Rasmussen wrote:
> Ett gäng mindre kompletteringar samt en ”ny” översättning:
>
> jhbuild: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236084/0/0/
> library-web: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236086/0/0/
> video-subtitles: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236088/0/0/
> video-subtitles-gnome314: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236091/0/0/
>
>   / Sebastian

jhbuild och video-subtitles ser bra ut. För de övriga:

library-web:

 >platformsdemonstrationer

"plattformsdemonstrationer"

 >GNOME bibliotek

"GNOME-bibliotek"

video-subtitles-gnome314:

Modellerade om de två första meningarna rätt rejält, du får se om du är
nöjd med mitt förslag:

 >Thanks to the hard work of our contributors..
 >Tack var det hårda våra bidragsgivares…

"Tack vare våra bidragsgivares hårda arbete…"

 >..and thanks to the friends of GNOME
 >…och GNOME:s vänner hård arbete

"…och tack vare GNOME:s vänner"

>denna versionen

"denna version"

>nya animation har implementeras

"animationer"

 >better support for multitouch
>bättre stöd för flerfingers

Bara flerfingers känns lite avhugget. Kanske "flerfingergester"?

>i ett antal GNOME program

"GNOME-program"

>har många av GNOME programmen får uppdateringar

"GNOME-programmen" ; "fått"

 >Photos can import
 >Foto kan nu importera

Programmet Photos, översatt till Foton.

 >Sudoku and mines
 >Sudoku och minröj

Gnome-programmet kallas minor på svenska.

 >Med GNOME 3.14, kan utvecklare se fram emot

Här tycker jag det ser bättre ut utan komma.

>utvecklareupplevelsen

"utvecklarupplevelsen"

>an interaktiv

"en"

>förbättre

"förbättra"

>avlusare, avlusning

Vet att avlusare är en använd term för debugger, men tycker själv att
Gnomes ordval med felsökare och felsökning är mer informativt. Avlusning
får mig snarare att associera till borttagning av spyware och sådant.

>den nya Mimeapps specifikationen

"Mimeapps-specifikationen"