Re: Översättning av diverse spel, samt en felrapport

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Juli 30 19:09:22 CEST 2015

On 2015-07-03 20:31, Josef Andersson wrote:
> Hittade en fundering i gnome-mines:
>
> #: ../data/org.gnome.mines.gschema.xml.h:10
> msgid "Set to false to disable theme-defined transition animations"
> "Ställ in till falskt för att inaktivera temadefinierade övergångsanimeringar"
>
> -->
> Ska det inte vara "Ställ in till false" här eftersom det verkar vara en flagga i xml:en (som då inte bör översättas utan anges som "false").

Detta är visserligen sant, men det känns samtidigt mindre informativt
med att ha dem oöversatta för dem som bara använder gränssnittet och
därigenom bara ser booleanen som ett kryss i en ruta snarare än namnen
true och false. Jag ändrar därför och går en medelväg med "false
(falskt)" och "true (sant)".

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/267283/264722/0/