Översättning av GDM:s handbok

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Mars 1 13:55:22 CET 2015

Hej!

Här kommer en ganska lång översättning av GDM:s handbok.
Det är den sista handboken som inte översatts av GNOME:s
kärnhandböcker.

Jag har haft problem med översättning av ordet ”greeter” som
jag inte hittade någon bra term för, men jag valde
”inloggningsskärm” för att det åtminstone är i närheten av vad
som avses. I övrigt har jag försökt hålla mig till terminologin som
används i översättningen av GDM-gränssnittet.

Granskningen har skickats upp vid flera separata tillfällen, så
jag vet inte hur ni helst vill granska den.

https://l10n.gnome.org/vertimus/gdm/master/help/sv

Jag skojar inte när jag säger att den är lång, så ta det lugnt
när ni granskar. Skicka gärna kommentarer när ni granskat
en bit så kan jag åtgärda dem utan att ni först måste nå slutet
på texten.