notification och repository (was: FOSDEM + GUADEC)

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Mars 2 13:39:16 CET 2015

> Jag kan hålla med om att notifieringar låter lite styltigt i löpande
> text. Avisering tycker jag kan vara en bra ersättning, det gör tydligt
> att det är något som pockar på uppmärksamhet. Jag föredrar "avisering"
> framför "meddelande" eftersom det finns ett antal strängar med både
> "message" och "notification" vilka skulle kunna förvirra om båda
> översätts till "meddelande".
>

> För att sen gå vidare till repository har det flera användningsområden,
> dels "Software repository" och dels för ett repository inom
> [...]
Jag tycker dina argument är vettiga, och jag instämmer. Såg att Sebastian
redan svarat om repository också.
Så,,, då har vi lite jobb med att ändra vid tillfälle. Det är ingen brådska men
visst skulle det vara kul att hinna med till 3.16 eftersom en av
sakerna GNOME ändrat på är just notif.... förlåt - aviseringarna.

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson