Att hovra samt verktygsfält

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Mars 8 14:58:09 CET 2015

On 2015-03-05 21:28, Anders Jonsson wrote:

> Verkar inte vara någon som säger emot denna ändring, så jag skickar in
> dessa om några dagar, kanske i helgen.
>
> /Anders

Har nu skickat in de flesta.

Såg att en del del översättningar bara hade verktygsrad i gamla
utkommenterade strängar, vilket inte känns så nödvändigt att ändra, men
skickade in dem i alla fall så är saken ur världen.

Vad jag kan rekommendera till nästa gång är att du om du använder grep
för att hitta förekomster så kan du inleda med en omgång 'grep -v "^#~"'
för att filtrera bort alla gamla kommentarer, så blir det färre moduler
som behöver röras.

Kompletterade även några av översättningarna där det bara var några få
strängar som saknades. Har även korrigerat gnumeric något eftersom det
var rätt mycket stavfel i den, men har inte slutfört den.

Diffar på detta:
gnumeric: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/242988/241482/0/
gcompris: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/243047/240734/0/
gdl: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/243056/240753/0/