Re: Översättning av gnome-boxes

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Fre Mars 13 00:58:36 CET 2015

> I gnome-boxes har det nu hunnit tillkomma ett 20-tal strängar, så har
> kompletterat dessa.
>
> Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/240327/235622/0/

"Ange en adress för boxen du vill lägga till. Adresser kan vara till\n"
Här och i de strax efterföljande luddiga strängarna har något knasigt
inträffat. Det ser ut som om de återgått till något tidigare luddigt stadie?
Därmed stämmer översättningarna fläckvis överrens med förlagan.
Är det för att strängarna uppdaterats igen p.g.a. din buggrapport?

"Öppna i nytt fönster"
"Ta bort från favoriter"
"Lägg till i favoriter"
"Dela urklipp"
Borde dessa använda versaler? Finns det någon regel här som jag
har missat om att det inte borde användas? Kan vara så att jag missat
eller glömt den för att jag är trött och seg.

I övrigt ser allt bra ut.