fyra i rad

Erik Sköldås er.sk at telia.com
Ons Mars 18 19:48:25 CET 2015

Ny uppdatering av översättningen upplagd:

diff fil
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/249146/248817/0/

> Har nu tagit mig en titt på denna:

Gnect är ett äldre namn, för ett år sedan byttes även namn på
desktop-filen till four-in-a-row:
Ändrade detta till"four-in-a-row doc"  blir det rätt (med doc på slutet)

> computer, playing at level one.
> spelar på nivå ett.
>
> Kanske "och spelar på nivå ett" i stället blir det inget syftningsfel
> till fyra-i-rad. Sen kan mellanslaget före kommatecknet tas bort.

Håller med låter bättre
> du vill spela med en vän eller familjemedlem.
>
> Ser ut att bara kallas "Mänsklig" i gränssnittet.
fixat

> Dubblerat mellanslag efter "någon".
>
> fixat

> använder samma styrning.
>
> "använda"
>

> fixat

> Saknat mellanslag efter kommatecknet.
> fixat

> kolumn som är det bästa valet, strategiskt, och blinkar.
>
> Det är olika hur många komman man vill ha, men i svenskan klarar vi
> oss ofta med färre än i engelska. Jag skulle själv minska ner
> kommaanvändningen genom att stuva om orden till "det strategiskt bästa
> valet"
Fixat, ska försöka  tänka på detta för framtiden

> Kan skrivas ihop. "standardtemat"
fixat

> "se"
Fixat

> Animation översätts till animation ibland och animering ibland. Man
> skulle kunna hålla sig till en av varianterna.
Ändrat till animering

> /Anders

/Erik