Tillägg i gnome-web-www (dynamic)

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Mars 24 22:43:59 CET 2015

Hej,
Sebastian har varit duktig på att lägga till saker i infrastruktur-delen av Gnome, så tänkte att jag i alla fall kunde ta en titt på den monsterfil med 3600 strängar som är de dynamiska delarna av webbplatsen.

Upptäckte dock efter ett tag http://plpug.git.net/gnome-i18n/dsc09086.html som är goda skäl att lägga den här filen ännu längre ner på prioriteringslistan över översättningar om det fortfarande stämmer, det vill säga att översättningarna inte används och att det som går översätta är från 2013 och äldre. Det andra påståendet stämmer i alla fall säkert.

I vilket fall skickar jag in de "översättningar" jag hann i denna fil innan jag såg detta. I ärlighetens namn är det främst strängar som inte bör översättas jag rört, som namn på filer och personer, e-postadresser och URL:er, så antalet faktiskt översatta strängar är få (och av det är det mesta är triviala översättningar som (by->av) eller (and->och).

Ser tyvärr att alla strängar var jättelånga ej uppdelade strängar i den ursprungliga pot-filen vilket poedit då automatiskt har delat upp i mer hanterliga längder, så diffen är på i princip hela filen även om jag bara rört 13%.

Om någon verkligen vill granska denna fil med minimala ändringar och minimal synlighet kommer jag inte att hindra, men varnar på förhand att det nog kan finnas mer produktiva sätt att spendera sin tid.

Diff:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/251268/0/0/

Hälsningar,
Anders