dos2unix-*-beta5

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tors Nov 12 03:38:13 CET 2015

> Själv hade jag använt "dölj alla varningar", men jag vet inte om jag skulle
> säga att jag tycker det behöver åtgärdas som så.

Jodå, det låter ju bättre!

> Förekomsterna med "temporära utmatningsfil" tycker jag känns bättre som
> "temporär utmatningsfil", men jag har bara magkänslan som underlag.

Jag gillar din magkänsla. :) Uppdaterat.

> "Några DOS teckentabeller kan konverteras"
> -> "Några DOS-teckentabeller"

Jag följde både dina rekommendationer om bindestreck samt självklart
att använda teckentabell snarare än det direktöversatta kodsida. Vad
tänkte jag egentligen?! Resten av översättningen som jag inte pillade
på använde ju redan terminologin teckentabell och jag _vet_ ju om att
det är så det heter!

> (Eller? Inte helt hundra, om jag ska vara uppriktig - men fonter till
> teckensnitt ABSOLUT.)

Nja.., eller var det nu typsnitt..? ;) Uppdaterat.

> Jag gick inte igenom hela, kom ungefär en tredjedel igenom man-sidorna.

I ett par andra meddelanden på sändlistan bör det gå att se att jag
uppdaterat både översättningen för program och manualsida. Om
du orkar så tar jag tacksamt emot och åtgärdar fler kommentarer.